Eveniment special la Turul României dedicat amatorilor: KING OF THE MOUNTAIN Piatra Arsă
 
 
Peste 250 de ciclişti amatori s-au înscris până în acest moment la KING OF THE MOUNTAIN Piatra Arsă, competiţie care are loc sâmbătă, 14 septembrie, în paralel cu etapa a IV-a Turului României (Ploieşti-Moreni-Moroieni-Cabana Piatra Arsă). 
 
O zi pe an, şoseaua TransBucegi este închisă circulaţia auto şi un singur om este KING OF THE MOUNTAIN. Cel mai bun căţărător va urca pe podiumul de la Piatra Arsă în data de 14.09.2019! KING OF THE MOUNATIN Piatra Arsă 2019 este un eveniment adiacent Turului României 2019, concurs UCI 2.1 şi îşi propune să premieze cei mai buni căţărători din ţară şi să adune cât mai mulţi susţinători la Finishul etapei cu numărul 4.
 
Evenimentul are două categorii - şosea şi offroad. Concursul de căţărare pe şosea va avea startul sâmbătă, 14 Septembrie, ora 12, la hotelul Cota 1000 (graniţa judeţelor Dâmboviţa cu Prahova, pe DN 71, ce leagă Târgovişte de Sinaia) şi sosirea la Piatra Arsă în Masivul Bucegi, la o altitudine de 1920m. Căţărarea pe şoseaua TransBucegi are o lugime de 17 km şi o diferenţă de nivel de 900 m.
Concursul de căţărare pe off-road va avea startul tot sâmbătă, 14 Septembrie, la ora 12, de la Telegondola Sinaia şi sosirea la Piatra Arsă, la o altitudine de 1920m. Căţărarea începe cu un Start festiv de 2km pe şosea, continuă pe drum forestier pentru încă 4km, până la Cota 1400, de unde se intră pe Drumul de Vară (pârtia de ski) până la Cota 2000 (marcaj turistic bandă roşie). Ultimii 4 km se vor parcurge pe platoul Bucegilor, până la sosirea de la Piatra Arsă (marcaj turistic bandă galbenă). Căţărarea pe off-road dintre Sinaia şi Piatra Arsă are o lungime de 13 km şi 1000 m diferenţă de nivel.
 
Vor fi premiate următoarele categorii:
King of the Road
Queen of the Road
King of the Off-Road
Queen of the Off-Road
 
Programul concursului este următorul:
– între orele 10:30 şi 11:30 – preluare numere de concurs în parcarea hotelului Cota 1000 pentru King of the Road şi parcarea Telegondolei Sinaia pentru King of the Off-Road;
– ora 11:45 – alinierea la Start, în ambele locaţii;
– ora 12:00 – Start King of the Mountain – atât traseul de şosea cât şi cel de off-road;
– ora 14:00 – Sosire Turul României;
– ora 14:30 – Premiere Turul României, etapa 4 şi King of the Mountain.
ÎNSCRIERILE SE FAC GRATUIT AICI: https://racehub.ro/register/TurulRomanieiKOM2019
 
Despre Turul României
 
Traseul ediţiei 52 a Turului României (11-15 septembrie) se întinde pe o distanţă de 688 de kilometri: porneşte din Cluj-Napoca, ajunge pe TransBucegi (Drumul Babelor) la o altitudine de 1950 de metri, în premieră naţională pentru o competiţie, şi se încheie în Bucureşti, surprinzând unele dintre cele mai frumoase peisaje. Sighişoara, Braşov, Focşani, Buzău, Târgovişte, Ploieşti sunt alte oraşe aflate pe traseul Turului României 2019. 
Partenerii principali ai Turului României sunt Auchan şi Ministerul Tineretului şi Sportului, alături de partenerul de mobilitate – Skoda, partenerii instituţionali – Primăria Municipiului Bucureşti, Primăria Târgovişte şi Consiliul Judeţean Cluj şi partenerii de organizare: Danone (Tricoul Galben & Cel mai bun român), Coccolino (Tricoul Cel mai bun sprinter), Persil (Tricoul cel mai bun U23), Auchan (Tricoul cel mai bun Român), Vodafone, Petrom, Chio, Cristim, Eti Dare, Gatorade, Perfect Fit (Mars), Banca Transilvania, Prodlacta, Wanted şi Zuzu FIT. 
 
Turul României sau „Mica Buclă” este cea mai importantă competiţie ciclistă din România. Prima ediţie a Turului, câştigată de echipa Bulgariei, a avut loc în 1934, pe o distanţă de 1026 de kilometri, având 7 etape. Originile Turului datează însă de la începutul secolului trecut. În august 1910, inspirată de Turul Franţei, publicaţia „Revista Automobila” a organizat Circuitul Munteniei, la care au participat 18 concurenţi, pe ruta Bucureşti-Sinaia-Târgovişte-Butimanu-Bucureşti. Odată cu venirea Primului Război Mondial, competiţia s-a oprit. În 1934, ziarul „Sportul Zilnic” a organizat prima ediţie a Turului României, ţara noastră devenind a şasea din lume cu propriul tur naţional. Din 1950 până în 1974, Turul României a fost organizat cu regularitate, urmat de o perioadă de pauză până în 1983. Din 1984, a fost reluată organizarea Turului. Cea mai rapidă cursă parcursă în cadrul Turului României a fost în 1974, între Piteşti şi Bucureşti, când cei 109 kilometri au fost parcurşi cu o medie de 52,516 km/h. Mircea Romaşcanu şi Constantin Dumitrescu, două legende ale ciclismului românesc, au câştigat fiecare de 3 ori Turului României, fiind cel mai mare număr de victorii individuale. 
 
Sursa:Comunicat Auchan Romania