Incepe  cea mai amplă campanie naţională de educaţie ecologică

Şcolile din  România pot câştiga o transformare completă în valoare de 15.000 de euro  in  urma înscrierii în cea mai amplă campanie naţională de educaţie ecologică

Proiectul, organizat de Let`s Do It, Romania! în parteneriat cu Kaufland Româniase numeşte“Let’s Get Green!” şi invită elevii, profesorii şi părinţii din toată ţara să se implice în prima competiţie naţională dedicată unităţilor de învăţământ, cu scopul de a promova un comportament responsabil faţă de mediu, în cursa pentru un viitor verde.

Înscrierea se face în perioada 17 octombrie – 29 octombrie prin intermediul platformei www.letsgetgreen.ro.

Premiul I în valoare de 15.000 de euro, va consta într-o transformare completă a şcolii câştigătoare, în funcţie de nevoile acesteia. De asemenea, vor fi acordate 2 premii II, în valoare de 10.000 de euro fiecare, 3 premii III, în valoare de 7500 euro fiecare şi 3 menţiuni, în valoare de 2250 euro fiecare. Valoarea totală a premiilor este de 64.250 euro. Câştigătorii vor fi anunţaţi pe data de 5 iunie, de Ziua Internaţională a Mediului.

„Suntem bucuroşi că, după 3 ani în care am implicat în activităţile “Let’s Do It, Danube!” peste 67 000 de voluntari, mare parte dintre ei elevi, facem astăzi un nou pas şi extindem proiectul la nivel naţional. Am primit, de-a lungul timpului, multe solicitări de a organiza activităţi de educaţie ecologică şi în alte regiuni ale ţării, aşa că vestea a fost primită cu entuziasm de profesori şi elevi. Componenta de educaţie joacă un rol important în strategia Let s Do It, Romania! şi avem încredere că “Let’s Get Green!” va contribui la formarea unei generaţii viitoare de adulţi responsabili faţă de mediu.” a declarat Andrei Coşuleanu, Project Manager “Let’s Get Green!”.

Pe lângă activităţile obişnuite de formare a elevilor, un element în premieră la nivel naţional va fi etapa de instruire a profesorilor în ceea ce înseamnă colectarea deşeurilor şi protecţia mediului, pe de o parte, dar şi responsabilizarea părinţilor. Aceştia vor colecta deşeurile acasă, pentru a le aduce apoi la şcoală, în vederea reciclării.

„Educaţia şi protecţia mediului sunt direcţii cheie pentru Kaufland România, de aceea am decis să susţinem acest proiect nou şi inovativ. Ne dorim să contribuim real la responsabilizarea copiilor şi a părinţilor privind protecţia mediului şi să facem ceva concret şi cu un efect pozitiv pentru generaţiile viitoare.”a declarat Anna-Katharina Scheidereiter, manager CSR Kaufland România.

Timp de 7 luni, întreaga comunitate construită în jurul şcolilor, de la elevi la părinţi şi profesori, va fi implicată înacţiuniprecum:

  1. Activităţi de formare pentru profesori, care vor susţine, mai departe, cursuri de educaţie ecologică pentru elevi;
  2. Cursuri de educaţie ecologică pentru elevi, pe teme precum tipuri de deşeuri, colectare selectivă, comportament responsabil faţă de mediu;
  3. Activităţi de educare pentru părinţi (aceştia vor primi saci pentru colectarea deşeurilor acasă);
  4. Campanie de colectare selectivă acasă;
  5. Acţiuni de voluntariat în comunitate, organizate de şcoli: curăţenie, înverziri de spaţii, plantare de flori si copaci, proiecţie de filme educative  etc. .

Informaţii complete vor putea fi accesate pe platforma letsgetgreen.roşi tot aici poate fi găsită harta naţională a acţiunilor de voluntariat pentru mediuşi punctajul obţinut de şcoli.

“Let’s Get Green!” este organizat de echipa “Let`s Do It, Romania!”. În cele 3 ediţii anterioare desfăşurate în regiunea Dunării, au fost implicaţi peste 43 200 de elevi în activităţi de educaţie ecologică, 7150 părinţi au luat parte la training-uri de educaţie ecologică, 17 000 de voluntari au strâns peste 34 500 de deşeuri în mai multe zile de curăţenie.Proiectul este realizat cu sprijinul Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilorşi Kaufland Romania.

 

###

 

“Let`s Do It, Romania!“ este cel mai mare proiect de implicare socială organizat în România. Din 2010 şi până în prezent, “Let`s Do It, Romania!“ a implicat peste 1.400.000 de voluntari în acţiuni de curăţenie naţională şi peste 50 000 de elevi şi părinţi în proiecte de educaţie ecologică. 

Peste 430 de zone cu deşeuri au fost curăţate prin intermediul aplicaţiei "Let`s Do It, Romania!", care a fost descărcată gratuit de aproximativ 8.300 de voluntari digitali. “Let`s Do It, Romania!“ este parte din comunitatea internaţională “Let`s Do It, World!“.

Despre Kaufland România: Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1250 de magazine în 7 ţări şi o reţea de 115 magazine în România. Programele de responsabilitate socială reprezintă o componentă cheie în strategia companiei. Numai în 2016, Kaufland România a investit în proiecte pentru dezvoltarea comunităţii locale peste 5 milioane euro, sprijinind peste 200 de proiecte de CSR. Asumarea responsabilităţii ecologice şi sociale este un aspect esenţial al politicii corporative Kaufland. Cea mai mare parte a proiectelor noastre de CSR sunt desfăşurate în parteneriat cu asociaţii nonguvernamentale regionale sau naţionale. Pe lângă educaţie, sprijinim proiectele dedicate protecţiei mediului înconjurător şi pe cele care au ca obiectiv promovarea unui stil de viaţă sănătos prin intermediul activităţilor sportive şi adoptarea unei nutriţii echilibrate. Pentru mai multe informaţii vizitaţi www.kaufland.ro.

Pentru mai multe detalii despre acest subiect, vă rugam să contactaţi pe:

Anca Baniţă, Communication Manager, anca.banita@letsdoitromania.ro, 0724 229 678

Izabela Nicolae, PR & Communication Specialist, izabela.nicolae@letsdoitromania.ro, 0730 709 404

 

http://www.letsdoitromania.ro / http://www.facebook.com/LetsDoItRO