Circa 2000 de apeluri de la prahoveni, rezolvate  de voluntarii din call center
 
Cei mai sufletişti şi implicaţi voluntari au răspuns deja prezent în call center-ul organizat în sediul Palatului Administrativ, la iniţiativa Instituţiei Prefectului Judeţul Prahova.
De la deschidere şi până în prezent, voluntarii Serviciului de Ambulanţă Judeţean (SAJ), Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU), Crucea Roşie şi angajaţi ai Instituţiei Prefectului Judeţul Prahova au ales ca în timpul lor liber să răspundă celor aproximativ  2000 de apelurilor primite din partea prahovenilor. Aceştia au avut nevoie de sprijin în obţinerea unor informaţii importante privind deciziile de izolare/carantinare, transmiterea rapoartelor medicale, comunicarea rezultatelor testărilor RT-PCR, informaţii despre testări rapide antigen, derogări de la măsura de carantinare, informaţii despre tipul de vaccin şi programul centrelor fixe de vaccinare anti-COVID din Prahova, informaţii despre medicii de familie implicaţi în procesul de vaccinare, farmacii autorizate pentru testare etc. Voluntarii au fost coordonaţi şi instruiţi de un medic epidemiolog din cadrul DSP Prahova.
Voluntarii SAJ au sprijinit pentru a doua oară o acţiune iniţiată de Instituţia Prefectului Judeţului Prahova, după asigurarea vaccinării în primul centru de vaccinare de tip drive- through, organizat la nivelul judeţului. Deşi sunt zi de zi solicitaţi acolo unde este o urgenţă, dincolo de turele obişnuite de lucru, nu au ezitat să fie prezenţi şi de această dată în call center-ul care sprijină activitatea Direcţiei de Sănătate Publică Prahova.
Ultima situaţie prezentată de Serviciul de Ambulanţă Judeţean Prahova (SAJ) arată că în luna octombrie, aceştia au avut un număr de 24.553 de solicitări, cu 9.885 mai mult faţă de luna septembrie. Au fost efectuate 15.073 de teste (RT-PCR şi rapid antigen).
 
Un plus de experienţă în CV cu certificatul de voluntariat 
 
Inspiraţi de voluntarii SAJ, ISU şi Crucea Roşie implicaţi în activitatea call center-ului, Instituţia Prefectului Judeţul Prahova şi Direcţia de Sănătate Publică Prahova lansează o provocare, în special pentru tinerii prahoveni, care îşi doresc să facă parte dintr-o acţiune de voluntariat şi să-şi dezvolte diverse abilităţi, care ar putea să reprezinte plus valoare în dovedirea experienţei şi în construirea unei cariere profesionale. În activităţile de voluntariat, pot învăţa direct de la cei care activează cu dăruire şi devotament, oameni care sunt implicaţi în salvarea vieţilor semenilor lor. 
Astfel, voluntarii care îşi desfăşoară activitatea în call center-ul organizat pentru susţinerea activităţii Direcţiei de Sănătate Publică, primesc certificat de voluntariat eliberat de această instituţie. 
Certificatul de voluntariat se eliberează la finalul activităţii de voluntariat şi reprezintă actul care dovedeşte experienţa acumulată ca voluntar. Perioada de implicare voluntară este definită de un contract de voluntariat, încheiat cu Direcţia de Sănătate Publică Prahova, instituţia care coordonează activitatea call center-ului şi instruieşte voluntarii. 
Voluntariatul este o bună modalitate de a demonstra o fire proactivă şi implicată. Mai mult, voluntariatul poate demonstra abilităţi şi competenţe care pot fi dificil de observat, de exemplu în timpul unui interviu pentru angajare. 
Toţi cei care îşi doresc să se implice ca voluntari şi să sprijine activitatea call center-ului DSP, se pot înscrie printr-un mesaj trimis la adresa: relatii_cu_publicul@prefecturaprahova.ro, menţionând datele de contact şi motivul implicării, sau prin apel la numărul de telefon: 0753.930.252.
 
Sursa:Instituţia Prefectului - Judeţul Prahova