
Şcoala Primară CONCORDIA, un proiect educaţional al Organizaţiei Umanitare CONCORDIA, lansează campania #ÎmiDaiVoie, un apel de strângere de fonduri prin SMS care are ca scop asigurarea educaţiei de calitate pentru copiii proveniţi din medii defavorizate. Printr-un SMS lunar cu textul NEVOIE la 8845 fiecare poate sprijini un copil sărman să îşi depăşească condiţia, fiind parte din Şcoala Primară CONCORDIA.
”ÎMI DAI VOIE?” este întrebarea universală care este zilnic pe buzele fiecărui copil, oriunde în această lume. Fie că eşti părinte, profesor, prieten de familie, mătuşă sau unchi, atunci când petreci câteva ore alături de un copil, este imposibil să nu auzi această întrebare.
Însă nu toţi copiii au aceleaşi nevoi. În timp ce unii copii cer voie să mai primească un dulce sau să se joace încă 30 de minute, nevoile altor copii sunt mai dureroase, mai profunde. ”Există copii pentru care mersul la şcoală este un lux, atât din punct de vedere financiar, cât şi emoţional. Asta deoarece copiii care provin din medii vulnerabile, nu numai că nu au poate toate rechizitele necesare, un sandwich pentru gustarea din recreaţia mare sau pantofi speciali pentru ora de sport. Copiii din medii vulnerabile sunt supuşi unui stres emoţional, fiind marginalizaţi şi discriminaţi. CONCORDIA lucrează de 30 de ani cu familiile din medii defavorizate şi ştim cât de mult îşi doresc un viitor mai bun pentru copii lor. De aceea am înfiinţat Şcoala Primară CONCORDIA, o şcoală incluzivă unde copiii pot beneficia de suport emoţional în timp ce au acces la educaţie la standarde europene.”, explică Diana Certan, director executiv Organizaţia Umanitară CONCORDIA. Conform unui studiu realizat de Fundaţia Friedrich-Ebert-Stiftung România, 38% dintre copiii care provin din familii care nu au posibilitatea să îşi acopere veniturile de utilităţi lunare au medii şcolare de 5 şi 6 şi doar 7% au medii de 9 şi 10.
Aceştia sunt copiii care CER VOIE LA EDUCAŢIE, cer voie la o ŞANSĂ pentru a putea deveni profesori sau medici, medaliaţi ai României sau parte din schimbarea în bine a ţării. Şcoala Primară CONCORDIA le poate oferi această şansă pentru că este şcoala unde fiecare contează în egală măsură, şcoala unde toţi copiii sunt trataţi în mod egal indiferent de mediul din care provin, şcoala în care copiii din medii vulnerabile pot învăţa la standarde europene alături de colegi proveniţi din familii mai norocoase.
Conceptul şi execuţia campaniei sunt semnate de către Minthical Communication Agency, cu contribuţia şi implicarea pro-bono a multor profesionişti şi a copiilor care apar în spoturile campaniei. „Sunt studii care spun că frica şi sărăcia împiedică capacităţile cognitive de a gândi pe termen lung şi de a lua decizii, mai ales când sunt mărci ale copilăriei. Să ne folosim gândirea şi creativitatea pentru a influenţa vizibilitatea unei şcoli inclusive, contemporane şi a se dona mai mult pentru o cauză care va avea impact asupra unor copii toată viaţa lor este un motiv teribil pentru a ne implica tot timpul şi efortul de la A la Z, pro-bono. Este, de asemenea, motivul pentru care alături de agenţie oamenii au filmat, fotografiat, machiat, lăsat spaţiile lor la dispoziţie, din crez şi nu din interes. Mulţumim tuturor: de la mic la mare.” Simina Leotescu, Managing Director al Minthical Romania.
Vizitează pagina campaniei: www.imidaivoie.ro
Vizitează paginile social media ale proiectului: Facebook, Instragram
Despre Şcoala Primară CONCORDIA
Şcoala Primară CONCORDIA şi-a deschis porţile în luna septembrie a anului 2020 şi a fost înfiinţată de Organizaţia Umanitară CONCORDIA. Şcoala inovatoare a fost construită de la zero în parteneriat cu Ministerului Federal pentru Educaţie, Ştiinţă şi Cercetare austriac, având încă de la început un concept unitar care include atât modelul educaţional, cât şi modul în care a fost concepută construcţia. Clădirea are o suprafaţă de 1.000 m² iar arhitectura a fost proiectată special asemănător unei case, astfel încât copiii să se simtă în siguranţă atat în spaţiile interioare cât şi exterioare. Fiind dotată modern cu tot ce este necesar procesului educaţional, inclusiv echipamente inovatoare multi-media, fiecare colţ al şcolii este conceput ca un spaţiu de învăţare la care copiii au acces liber şi îşi pot satisface curiozitatea. Programul after-school inclus în concept este parte esenţială a vieţii şcolare, în special pentru că elevii proveniţi din medii defavorizate se confruntă deseori cu problema de a nu putea primi acelaşi sprijin când ajung acasă, lucru care în timp poate conduce la scăderea performanţelor şcolare şi chiar la abandon şcolar. Toate acestea sunt posibile prin implicarea cadrelor didactice atent selectate, care acordă o grijă deosebită dezvoltării socio-emoţionale a copiilor, în strânsă cooperare cu părinţii acestora.
Despre CONCORDIA România
CONCORDIA este o organizaţie neguvernamentală internaţională, independentă, dedicată sprijinirii copiilor, tinerilor şi familiilor aflate în nevoie, spre o viaţă mai independentă şi mai responsabilă. Proiectele noastre se derulează în Bucureşti, Ploieşti şi Ariceştii Rahtivani din Judeţul Prahova, Odobeşti în judeţul Dâmboviţa, şi se adresează unui număr de peste 2.000 de persoane în fiecare an. Pentru mai multe informaţii accesaţi www.concordia.org.ro.
Credite campanie:
Credits comunicare:
Agenţie: Minthical
Strategie: Radu Stănescu
Copywriting: Mihai George
Art Direction: Hera Leonida
Account Manager: Mara Theil
Managing Director: Simina Leotescu
Credits film:
Regizor: Raluca David
DOP: Adrian Iurchevici
Costume: Mălina Ionescu
Camera B operator: Şerban Dinescu
Machiaj: Dana Angelescu
Asistent regie: Anca Oproiu
Gaffer: Ionut Cone
Sunet: Cristian Călinescu
Colorizare: Andrei Pîrvulescu
Mixaj sunet: Mircea Petrescu
Editor: Raluca David
Casa de producţie: MAD Production
Locaţie: Greenmind Studio
Credits voce:
Voce: Victor Rebengiuc
Studio şi sunet: Cătălin Rulea
Credits foto
Fotograf: Sorina Dumitrescu
Locaţie: Recul
Agenţie media:
Parenting ADS
Sursa:Comunicat Organizatia Umanitara Concordia Romania