Când business-ul întâlneşte socialul: Iniţiative inovatoare pentru afaceri sociale în România şi Regiunea Dunării

Joi, 14 noiembrie 2019, Organizaţia Umanitară CONCORDIA, Ministerul de Stat al land-ului Baden-Württemberg şi Reţeaua Societăţii Civile UE - Regiunea Dunării Baden-Württember au organizat o întâlnire pe tema potenţialului afacerilor sociale din România şi Regiunea Dunării, la ARCUB Bucureşti.

Munca socială şi implicarea ONG-urilor din Regiunea Dunării sunt dominate în mare parte de proiecte bazate pe donaţii sau susţinute de stat. Multe organizaţii ale societăţii civile, precum CONCORDIA, au luat o nouă cale: înfiinţarea afacerilor sociale ca strategie pentru realizarea misiunii lor sociale. Multe companii îşi pun în aplicare proiectele de responsabilitate socială (CSR) în parteneriat cu ONG-urile, pe linia activităţii sociale tradiţionale bazate pe donaţii. Iniţiativele de afaceri sociale oferă noi modalităţi de generare a impactului social cu structura de bază a întreprinderilor: cea de business.

La eveniment au luat parte peste 50 de reprezentanţi ai mediului de afaceri, sectorului public şi ai societăţii civile. În plenul evenimentului au vorbit despre perspectiva mediului de afaceri, a societăţii civile şi a politicii, cu privire la lecţiile învăţate, provocările şi perspectivele pentru cooperare şi sprijinirea afacerilor sociale Excelenţa Sa domnul Cord Meier-Klodt, Ambasador al Republicii Federale Germania în România, domnul Dr. Thomas Birtel, Preşedinte CONCORDIA Germania şi CEO Strabag SE, domnul Norbert Kunz, Fondator al Social Impact GmbH şi Consilier al Comisiei Europene pentru Antreprenoriat Social, doamna Gisela Erler, Consilier de Stat pentru Societatea Civilă şi Implicarea Civică, Baden-Württemberg, doamna Oana Ţoiu, antreprenor social şi fost Secretar de Stat la Ministerul Muncii Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice (2016), doamna Corina Murafa, Director Ashoka România, domnul Srdjan Stanković, Fondator al Supernatural Serbien, şi doamna Diana Certan, Director Executiv Comunicare şi Fundraising CONCORDIA România.

Business-ul social este o direcţie strategică a Organizaţiei Umanitare CONCORDIA, care contribuie la integrarea grupurilor vulnerabile în societate prin oferirea de oportunităţi de formare profesională şi angajare pentru cei fără şanse reale de încadrare pe piaţa muncii. În România anului 2019 sunt 10.000 de tineri care, anual, intră în sistemul de protecţie a copilului şi 1 din 3 copii îşi petrec 90% din viaţă în acest sistem. În acelaşi timp, 25% din tineri nu sunt nici în sistemul educaţional şi nici angajaţi pe piaţa muncii. Succesul business-ului social constă în parteneriatele pe termen lung cu clienţii serviciilor sale şi suntem recunoscători să vedem astăzi, alături de noi, brand-uri puternice care ne susţin activitatea zi de zi şi, pentru care, noi am înţeles că este important să oferim o calitate constantă şi să avem cele mai înalte standarde de calitate, crescând astfel împreună.“ – doamna Diana Certan, Director Executiv Comunicare şi Fundraising CONCORDIA România.

Pentru noi, ca reprezentanţi ai mediului de afaceri, este clar că responsabilitatea socială este din ce în ce mai prezentă în companii. Companiile cu renume au înţeles faptul că fac parte din societatea în care activează. Pe de altă parte, întreprinderile sociale pot beneficia de expertiza sectorului de afaceri şi ar trebui să susţinem aceste iniţiative în propria noastră sferă de activităţi pentru a contribui la creşterea impactului lor social.”, a spus domnul Dr. Thomas Birtel, Preşedinte CONCORDIA Germania şi CEO Strabag SE.

Cu această ocazie, Organizaţia Umanitară CONCORDIA a lansat „Studiul de Impact“ al întreprinderii sociale Brutăria CONCORDIA, parte a CONCORDIA Development, primul studiu de impact al unei întreprinderi sociale din România. Studiul conţine o analiză a impactului întreprinderii sociale asupra beneficiarilor săi, asupra clienţilor şi la nivelul comunităţii şi în sectorul ONG. 90% dintre tinerii care au ieşit din Brutăria CONCORDIA sunt în continuare angajaţi, trecând de la statutul de asistaţi sociali la contribuabili activi ai societăţii. Mai mult decât atât, peste 50% din aceşti tineri sunt angajaţi în continuare ca brutari, contribuind astfel la creşterea forţei de muncă pentru această meserie. Studiul a fost realizat de doamna Doina Crângaşu şi doamna Irina Opincaru şi poate fi descărcat în limba română, de aici, sau în limba engleză, de aici.

Sursa:Comunicat Organizaţia Umanitară CONCORDIA Romania