TULBURARE DE PERSONALITATE  - AGRESIVITATEA PASIVA 1
Mulţi oameni sunt invatati inca de la o vârstă fragedă sa isi suprime sentimentele considerate ca negative, cum ar fi furia, resentimentele, teama şi durerea. 
Cei care nu pot sau nu vor să exprime aceste emoţii tind să se angajeze in comportamente pasiv-agresive care le furnizează un mijloc si o cale de a isi redirecţiona sentimentele.
Agresivitatea pasiva poate lua multe forme:
 Oameni care se simt vinovati daca spun "nu" continua sa isi incalce promisiunile pe care le fac deoarece nu au putut spune "nu" atunci când trebuia sau ar fi vrut sa faca acest lucru. 
Alţii vor înlocui laudele cu diverse insinuari, pentru a se distanţa ei înşişi de propriile emoţii intense pe care le simt. Cel mai adesea, un astfel de comportament este un strigăt de ajutor rostit de cei care au de fapt nevoie de compasiune şi blânda orientare.
Atunci când recunoaştem modele pasiv agresive in comportamenul celorlalti, nu ar trebui sa ne lasam atrasi intr-o luptă pentru putere.
Agresivitatea pasiva este cel mai adesea manifestata de cei care se simt neputincioşi şi doresc să evite propriile sentimente adevărate. Ei cred ca detin controlul deoarece nu isi afişează emoţiile semnificative şi totusi nu pot înţelege cum de se înstrăineaza treptat de cei din jurul lor. 
Dacă cineva apropiat prezintă semne de frustrare sau pare deranjat, agitat, dar afirma ca nimic nu este in neregula, acest lucru ne poate indica faptul că tonul vocii sale sau gesturile pe care le face comunica de fapt un mesaj diferit – sa il invitam sa aiba incredere în noi. 
Atunci când ne simtim desconsiderati de un compliment nepotrivit, este important ca, pe un ton calm, sa explicam cum acest lucru ne-a făcut se ne simtim şi de ce. Şi atunci când o persoană isi incalca incontinuu promisiunile catre noi, putem sa o ajutam sa înţeleaga că este libera să spuna “nu” dacă nu este dispusa să faca acel serviciu sau acele lucruri pentru noi.
Pe masura ce inveti sa detectezi agresivitatea pasiva la ceilalti, vei putea fi surprins să vezi indicii ale acesteia chiar la tine. 
Lupta cu tendinta natural umana de a evita emoţiile intense poate fi la fel de simpla ca si amintirea faptului ca a exprima sentimentele tale adevărate este un lucru foarte sănătos. 
Emoţiile de obicei considerate ca fiind negative vor fi cele care te vor inspira pentru a-ti schimba viaţa în bine, întrucât comportamentul pasiv-agresiv este, de fapt, un mijloc de evitare a oricarei modificari. Atunci când vei fi invatat sa iti gestionezi constructiv sentimentele, le vei putea lasa in urma, daca vei voi, pe masura ce vei avansa pe un drumul incitant si plin de satisfactii al propriilor tale emoţii neexplorate.
AGRESIVITATEA PASIVA 2
Modalitatea de a elimina comportamentul pasiv- agresiv, atat al dumneavoastră cat si al celorlalţi este printr-o completa onestitate şi recunoasterea adevarului interior în orice situaţie.
Dacă realizati ca uneori va reprimati furia şi alegeti sa va comportati în orice alte moduri pentru a obţine ceea ce va doriti de fapt, probabil ca sunteti o persoana care manifestati un comportament pasiv agresiv. 
Deşi comportamentul pasiv-agresiv este recunoscut ca fiind o tulburare psihologica, de asemenea, el este descris si ca un comportament pe care mulţi oameni il utilizează pentru a face faţă unor situaţii de confruntare. 
Un astfel de comportament da persoanei un aspect exterior paşnic, dar este totusi o încercare a acesteia de se a exprima pe sine în moduri numai aparent pasive — de obicei fără a accepta responsabilitatea pentru a face acest lucru. 
De exemplu, cineva care nu doreste să participe la un eveniment impreuna cu un partener s-ar putea angaja într-un comportament care provoacă întârziere sau sa rateze evenimenult fără sa admita vreodată in fata partenerului ca de fapt niciodată nu a vrut să mearga. Amânarea, ineficienţa si încăpăţânarea sunt numai unele din multele feluri in care furia poate fi exprimată indirect.
Este important să nu ne judecam pe noi înşine, atunci când ne angajam în comportamentul pasiv-agresiv. In schimb, putem sa analizam ca de fapt nu suntem stapani pe sentimentele noastre si astfel preferam sa le exprimam intr-un mod indirect. Poate ne judecam noi insine unele sentimente şinevoi si le consideram ca fiind greşite - iar acesta este motivul pentru care le exprimăm indirect. Sau poate ca suntem îngrijorati de faptul că alţii ne vor judeca pentru felul în care simtim si / sau actionam.
Dar, amintiţi-vă că, desi furia, ca si alte emoţii nu sunt bune sau rele, pot, cu toate acestea, sa devina toxice daca nu le exprimam în moduri sănătoase. Mai mult, atunci când ne exprimam direct, avem mult mai mari sanse pentru a fi auziti de către ceilalti si, de asemenea, devine mai uşor pentru noi sa solicitam şi sa obţinem ceea ce ne dorim.
După ce vom învăţa sa fim sinceri cu noi înşine in ceea ce priveste sentimentele noastre, putem începe să ne exprimam direct in relatiile cu ceilalti si astfel putem preveni multe neînţelegeri, sentimente rănite şi resentimente in aceste relaţii. Putem, de asemenea, sa invatam sa comunicam cu alte persoane în moduri sănătoase şi productive. Niciodata nu este prea târziu pentru a începe sa lucram cu noi înşine şi comportamentele noastre.
Iubire si intelepciune!
 

CABINET PSIHOLOGIC - Cătălina DAN

TEL: 0727.228.057

AVIZAT de Ministerul Transporturilor pe SIGURANŢĂ TRANSPORT 2017.

Oferă următoarele servicii psihologice în cele 3 specializări: PSIHOLOGIE CLINICĂ psiho-diagnostic şi evaluare subiectiv - emoţională, cognitiva, comportamentală, bio-fiziologica, a personalităţii, consiliere şi terapie sportivă (copii, adolescenţi, adulţi) - rapoarte de evaluare pentru comisia de handicap, etc .

PSIHOLOGIA TRANSPORTURILOR - Psiholog Specialist - Testări şi evaluări în vederea obţinerii permiselor auto (toate categoriile)- pe SIGURANŢA TRANSPORTURILOR 2017 (Cabinet agreat de Ministerul Transporturilor)- prevenţie şi consiliere, etc.

PSIHOLOGIA ORGANIZĂRII MUNCII - Evaluări în vederea angajării, cele periodice, susţinerea examenelor, (cabinet agreat de ANAF), selecţie de personal, intervievări, etc. Servicii de calitate Profesionalism Confidenţialitate .

Vă aşteptam cu mare drag! -

Pentru programări Luni-Vineri 8.00-18.00.