Comunicat de presa. “Plăteşte cu poezie” a ajuns la cea de-a 5-a ediţie  .

 Peste 270 de cafenele din ţară acceptă anul acesta versuri în schimbul cafelei.

Pe 21 martie se “plăteşte cu poezie” în peste 270 de cafenele din România pentru al 5-lea an la rând. De Ziua Internaţională a Poeziei, Julius Meinl îi îndeamnă pe români să îşi redescopere creativitatea la o ceaşcă de cafea.

În urma unui sondaj realizat de Julius Meinl, a reieşit ca mai mult de 80% dintre oameni se simţ deziluzionaţi de starea actuală a lumii, iar explorarea părţii creative a sinelui poate ajuta la îmbunătăţirea perspectivei asupra vieţii. Şi de aceea Julius Meinl continuă şi în acest an campania “Plăteşte cu Poezie”, o iniţiativă manifestată la nivel global care să ofere oamenilor optimism prin poezie şi inspiraţie prin cafea.

Este dovedit ştiinţific faptul că poezia poate avea un impact pozitiv asupra emoţiilor noastre, iar momentul unei cafele este un excelent prilej de inspiraţie.  Cu siguranţă, la un anumit nivel, există un poet ascuns în fiecare dintre noi, tot ceea ce trebuie să facem este să-l redescoperim şi să-l readucem la suprafaţă. Marca de cafea vieneză invită clienţii în locaţiile participante, cu ocazia Zilei Mondiale a Poeziei, pe 21 martie, să-şi regăsească sinele poetic. Astfel, toţi cei care aleg să participe la această campanie pot folosi versurile ca monedă de schimb pentru a primi în dar o cafea sau un ceai, la alegere, din partea casei. Harta locaţiilor participante din întreaga lume poate fi consultată AICI.

“Feed the poem”, live, pe 21 martie

Tot de Ziua Internaţională a Poeziei, oricine intră pe pagina oficială de Facebook Julius Meinl poate deveni muză pentru artişti. Internauţii sunt invitaţi să lase un comentariu cu o poezie preferată, iar trupa Otherside şi Helen vor interpreta în timp real, începând cu ora 13:00, toate versurile primite de la aceştia.

Vorbind despre această campanie, CEO-ul Julius Meinl, Marcel Loffler ne îndeamnă să participăm la această iniţiaţivă: “Alăturaţi-vă să plătiţi cu poezie şi experimentaţi modul în care o simplă ceaşcă de cafea  poate inspira momente creative şi poetice în viaţă noastră.”

Anul trecut, campania-manifest a reuşit să strangă peste 18.000 de poezii scrise de români din peste 70 de oraşe din tară, toate acestea în schimbul cafelelor oferite în locaţiile participante.

In misiunea sa de a inspira lumea prin intermediul poeziei, Maxime Buchi, artistul fondator al revistei Sang Bleu, revista care in prezent a ajuns un adevarat centru cultural, o galerie de arta, un nume editorial cu importanta si o casa de moda, s-a alaturat manifestului devenind ambasadorul global official al campaniei “Pay with a poem” in 2017.

Pentru Maxime arta ia mai multe forme, astfel prin tatuajele sale asterne poezie pe piele considerand ca versurile pot sa fie scrise folosindu-ne de mai multe tipuri de cerneala si panze.

Maxime considera ca atat poezia, cat si tatuajele sunt expresii ale unor adevaruri si vulnerabilitati care pot sa fie folosite pentru a ne elibera sinele creativ.

Precum Julius Meinl, Maxime crede in vocea interioara a omenilor si vrea sa aprinda creativitatea si sa incurajeze imaginatia.

  Despre Julius Meinl

 Succesul global al Julius Meinl se bazează pe valorile sale tradiţionale: cinci generaţii de experienţă în cafea şi ceai, produse premium şi servicii excelente oferite clienţilor. Julius Meinl este un ambasadorul global al Culturii Cafenelei Vieneze şi astăzi inspiră oameni din întreaga lume, la fel cum făcea cu poeţii de altădată în cafenelele vieneze.

La nivel mondial, în fiecare zi, 5 milioane de ceşti cu cafea Julius Meinl oferă consumatorilor un răgaz creativ şi momente poetice. 40.000 de clienţi din sectorul gastronomiei şi business din 70 de ţări se bazează pe cafeaua şi ceaiul Julius Meinl. Compania se clasează deja în top 3 mărci de cafea premium în peste 40 de tări, fiind lider de piaţă în Austria, Rusia şi Dubai.

Julius Meinl Industry Holding în cifre:

700 de angajaţi la nivel mondial;
Prezentă pe piată în peste 70 de tări la nivel mondial, dintre care se află în top 3 mărci de cafea premium în peste 40 dintre acestea;
Aproximativ 40,000 de clienţi la nivel mondial;
Locaţii de producţie în Viena (Austria) şi Vicenza (Italia);
Cifra de afaceri anuală în 2016: 162 milioane de euro

  Concluzii suplimentare despre cercetarea Julius Meinl

 Julius Meinl a efectuat un studiu în ianuarie 2017, printr-o firmă de cercetare de piaţă din Marea Britanie, sondaj online prin care s-au chestionat 2000 de adulţi. Rezultatele reieşite arată că:

- Peste o treime dintre cei chestionaţi se simt puternic dezamăgiţi de starea actuală a lumii;

- 57% se simt optimişti cu privire la anul 2017;

- Jumătate dintre aceştia nu fac nimic pentru a îmbunătăţi perspectivele asupra vieţii;

Descoperirea poetului interior

- Dintre cei care au scris vreodată versuri, majoritatea (57%) nu au mai scris din copilărie;

- Jumătate dintre cei intervievaţi cred că poezia ar trebui să fie scrisă de cei cu o educaţie aleasă sau literaţi; 

- Doar unul din 10 oameni crede că poezia ar putea să fie scrisă de oameni obişnuiţi, nu numai de oamenii cu o educaţie aleasă sau fani ai literaturii;

- 7% dintre oameni nu au citit niciodată o poezie.

   Julius Meinl crede că modul perfect pentru a ajuta la deblocarea creativităţii este cafeaua, misiunea Julius Meinl fiind aceea de a inspira oamenii să aducă mai multă poezie în lume prin paşi mici, dar semnificativi.