Colecţia de Cărţi, proiect lansat de Şcoala de Valori, promovează lectura în rândul adolescenţilor  din comunităţi defavorizate cultural
#TuCeCiteştiAcum este întrebarea prin care proiectul lansat de Şcoala de Valori, Colecţia de Cărţi, propune transformarea literaturii într-o prioritate în vieţile adolescenţilor  din comunităţi defavorizate cultural, pentru care a citi este o ocupaţie strâns legată de responsabilităţile pe care trebuie să le îndeplinească la şcoală. Vrem să schimbăm percepţia tinerilor asupra cărţilor, astfel încât aceştia să se împrietenească în timp cu lectura şi să descopere magia cititului.
De ce lectura?
Studiile noastre indică faptul că doar 26% din adolescenţii din mediul urban din România îşi petrec timpul citind şi doar 11% merg la evenimente culturale. În acest context, vrem să aducem un exemplu pozitiv în rândul adolescenţilor, redimensionând şi repoziţionând perspectiva acestora faţă de citit, transformând-o asemeni magicienilor din cărţi dintr-o corvoadă, în pasiune. 
Obiectivul general al proiectului Colecţia de Cărţi este promovarea cititului în rândul a 80 de adolescenţi care provin din cinci comunităţi defavorizate prin intermediul a 30de activităţi (cinci seturi a câte şase întâlniri consecutive) desfăşurate de patru scriitori care au misiunea de a promova cultura scrisă în rândul acestor adolescenţi.  Ne axăm pe comunităţile în care evenimentele culturale lipsesc, participanţii fiind elevi ai unităţilor de învăţământ:
Şcoala Gimnazială Augustin, Augustin, Braşov,
Colegiul Tehnic Elie Radu, Ploieşti, Prahova
Liceul Tehnologic Cezar Nicolau, Brăneşti, Ilfov
Şcoala Gimnazială “Nanu Muscel”, Câmpulung Muscel
Şcoala Gimnazială “Gheorghe Poalelungi”, Mastacani
Cum ne propunem să ne îndeplinim obiectivul?
Printr-o serie de întâlniri şi ateliere interactive care au început încă din luna martie, lansăm o provocare literară care facilitează întâlnirea a 80 de elevi din comunităţi defavorizate şi scriitori contemporani care vor vorbi despre cum actul lecturii le-a influenţat parcursul şi vor fi mereu gata să răspundă curiozităţilor adolescenţilor. Proiectul creează un dialog între elevii din zone în care cultura nu este esenţială şi scriitori ce îi vor încuraja să citească mai mult pornind de la micro-biblioteca pe care şi-o vor crea prin sprijinul acordat de: Editura Humanitas şi Editura TREI. 
“Copilărind într-o zonă defavorizată cultural, rezonez pe deplin cu importanţa implementării unui proiect în care tinerii pot interacţiona cu scriitori contemporani, având acces la modele inaccesibile în sistemul formal de învăţământ.” Elena Vasilică, vice-preşedinte al Asociaţiei Şcoala de Valori
În contextul actual, în care fiecare dintre noi trebuie să exerseze responsabilitatea prin a sta acasă, conexiunile transformatoare scriitor-elev s-au desfăşurat în mediul online, demonstrându-ne astfel că distanţa nu poate opri manifestările culturale, chiar dacă ele se desfăşoară din spatele unor ecrane, fie ele ale laptopurilor sau telefoanelor.
Scriitorii care au încuviinţat să se dedice cauzei şi au sădit intriga literaturii în pământul fertil din sufletele celor 80 de tineri sunt: Elena Vlădăreanu, Cristina Ispas, Mihai Duţescu şi Bogdan Coşa.
La rândul lor, aceştia vor fi ajutaţi să spargă preconcepţii legate de literatură de alţi 8 artişti: Nicoleta Lefter şi Emanuela Ignatoiu Sora, Ionelia Cristea şi Cosmina Moroşan, Dmitri Miticov şi Bogdan Alexandru Stănescu, Andrei Dósa şi Vlad Drăgoi. 
Colecţia de Cărţi este un proiect coordonat de Şcoala de Valori, co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional şi implementat cu susţinerea partenerilor Goethe Institut Bukarest, Radio România Cultural, DLITE, Bucureşti TV, Editura TREI şi Editura Humanitas. 
Şcoala de Valori este o organizaţie non-guvernamentală apărută în 2009 ca urmare a unei idei îndrăzneţe a mai multor tineri întreprinzători. În toate ”viitorurile posibile”, vor avea succes aceia care îşi explorează potenţialul şi învaţă să se auto-depăşească, colaborează cu celelalte generaţii şi caută activ oportunităţi astfel încât să contribuie la transformarea societăţii, oferind bunăstare generaţiilor prezente şi viitoare. Misiunea Şcolii de Valori este aceea de a călăuzi tinerii să înveţe să devină creatorii propriilor lor vieţi, fiind singura asociaţie din România care implementează în programele sale educaţia centrată pe valori. Acest model educaţional implică dezvoltarea de competenţe împărţite pe patru arii: dezvoltarea caracterului, explorarea personalităţii, implicare civică şi well-being. Şcoala de Valori dezvoltă patru programe educaţionale naţionale: Adoptă un Liceu, Excepţionalii, Laboratorul de Cariere şi Arcademia prin care contribuie activ la dezvoltarea educaţiei din România, oferind cunoaştere şi îndrumare adolescenţilor, tinerilor şi profesorilor. Pentru mai multe informaţii, vă rugăm să vizitaţi website-ul, paginile de Facebook şi LinkedIn dedicate
 
Sursa:Comunicat Scoala de Valori ( www.scoaladevalori.ro)