
Preşedintele Consiliului Judeţean Prahova, Iulian Dumitrescu, a semnat luni, 09 mai 2022, contractul pentru servicii de elaborare a Studiului de Fezabilitate a obiectivului de investiţii „Modernizarea, reabilitarea şi extinderea traseului Azuga - Buşteni - Gura Vitioarei, prin „Accesibilizarea golului alpin Munţii Baiului” şi a drumurilor judeţene DJ 102I, DJ 101T, DJ 102, DJ 100G” în cadrul proiectului.
Valoarea SF-ului se ridică la suma de 3.326.930,60 lei (cu TVA), dintre care 2.610.616,05 lei (inclusiv TVA) sunt asiguraţi din fonduri nerambursabile în cadrul Programului Operaţional Asistenţă Tehnică (POAT) 2014-2020, Axa prioritară 1 „Întărirea capacităţii beneficiarilor de a pregăti şi implementa proiecte finanţate din FESI şi diseminarea informaţiilor privind aceste fonduri”.
Diferenţa va fi acoperită din bugetul judeţului Prahova.
Traseul va avea o lungime de aproximativ 88,6 km, asigurând conectivitatea a şapte unităţi administrativ-teritoriale (Azuga, Buşteni, Valea Doftanei, Bertea, Aluniş, Vărbilău şi Gura Vitioarei) şi urmând să deservească minimum 35.000 utilizatori.
Prin realizarea obiectivului de investiţii se va asigura îmbunătăţirea accesului la TEN-T şi a mobilităţii transfrontaliere, inclusiv dezvoltarea unei mobilităţi judeţene, regionale şi naţionale durabile, reziliente în faţa schimbărilor climatice, inteligente şi intermodale, asigurând condiţii de siguranţă rutieră atât a locuitorilor, cât şi a celor care tranzitează zona, conectivitatea între mai multe tronsoane de drumuri judeţene, începând din oraşul Azuga, respectiv Buşteni, traversând Golul alpin Munţii Baiului până la Trăisteni şi continuând pe DJ 102I (Trăisteni– Teşila), DJ 101T (Teşila – Vărbilău), DJ 102 (Vărbilău – Poiana Vărbilău) şi DJ 100G (Poiana Vărbilău – Gura Vitioarei), până în comuna Gura Vitioarei.
De asemenea se va asigura conectivitatea directă cu reţeaua TEN-T prin intermediul drumului european E 60 (DN 1) şi DN 1A.
Totodată prin asigurarea conectivităţii directe cu reţeaua TEN-T, vor contribui la reducerea emisiilor de carbon prin descongestionarea traficului pe Valea Prahovei, ca alternativă la acesta, precum şi facilitarea mobilităţii forţei de muncă în zonă, dar şi dezvoltarea economică durabilă a regiunii.
Finalizarea lucrărilor de modernizare, reabilitare şi extindere va asigura un traseu format din mai multe tronsoane de drumuri judeţene ce vor corespunde din punct de vedere tehnic standardelor europene în vigoare privind siguranţa rutieră, marcaje rutiere, indicatoare de circulaţie, precum şi amenajarea curbelor şi pantelor, contribuind la siguranţa şi confortul în trafic al utilizatorilor.
Studiul de Fezabilitate va fi realizat de asocierea de firme SC TOTAL ROAD SRL şi SC BETA COPS SRL, iar durata de elaborare este de 180 de zile.
Sursa:CJ Prahova