COMUNICAT DE PRESA M.A.I.Măsuri pentru evitarea supraaglomerării la sediile serviciilor publice comunitare
 
Încă de la primele semnale de creştere a volumului solicitărilor de paşapoarte, Ministrul Afacerilor Interne, Nicolae Lucian BODE, a dispus măsuri pentru evitarea supraaglomerării la sediile serviciilor publice comunitare, printre care şi  dispunerea prelungirii programului de lucru cu publicul, precum şi suplimentarea, până la capacitatea maximă, a staţiilor de preluare a cererilor, utilizate la nivelul structurilor teritoriale de paşapoarte.
 
Deşi termenul legal de eliberare a paşapoartelor simple electronice este de 15 zile lucrătoare, documentul se eliberează în două zile lucrătoare.
 
În vederea reducerii timpului de răspuns, împreună cu instituţiile prefectului, se va lua măsura desfăşurării activităţii de lucru cu publicul şi în weekend.
 
În prezent, în vederea personalizării paşapoartelor simple electronice, programul de lucru al Centrului Naţional Unic de Personalizare a Paşapoartelor Electronice este de la ora 06.00 la ora 22.00, inclusiv în weekend.
 
Pentru a asigura eliberarea paşapoartelor într-un termen cât mai scurt, a fost dispusă măsura relocării, în vederea soluţionării, a unei categorii de solicitări de la structurile de paşapoarte încărcate la cele cu un aflux mai mic (în perioada 03-09.03.2022 au fost relocate 3.713 cereri de la SPCP al mun. Bucureşti, Constanţa, Iaşi şi Suceava către SPCP Argeş, Buzău, Bistriţa-Năsăud, Călăraşi, Caraş-Severin, Covasna, Gorj, Harghita, Ialomiţa, Olt, Mehedinţi, Mureş, Teleorman şi Vrancea).
 
În 20 de judeţe, unde s-a înregistrat un număr semnificativ de cereri a fost prelungit programul de lucru cu publicul cu cel puţin două ore.
 
În data de 08.03.2022, termenul mediu, la nivel naţional, de eliberare a paşaportului simplu electronic a fost de 2 zile lucrătoare (totuşi la unele judeţe precum CJ, CT, TM, VS termenul a fost de cca 3 zile lucrătoare din momentul înregistrării cererilor şi până la intrarea paşapoartelor simple electronice în gestiunea structurilor de paşapoarte).
 
Precizăm faptul că, în data de 08.03.2022, s-au efectuat 48.593 de programări, pentru un număr de 85.197 de persoane, iar în data de 09.03.2022 până la orele 12:00 au fost efectuate 14.370 de programări pentru un număr de 25.259 de persoane (în scopul prezentării la ghişeu în următoarele de 90 de zile).
 
Reamintim că cetăţenii se pot înscrie pe platforma de programare online şi în alte judeţe care au locuri disponibile pentru intervalul dorit.
 
Direcţia Generală de Paşapoarte a delegat 20 de poliţişti pentru sprijinirea activităţii Serviciul Public Comunitar de Paşapoarte din municipiul Bucureşti.
 
Au fost trimişi, zilnic, specialişti din cadrul Biroului Coordonare Metodologică şi Serviciul Control pentru sprijinirea activităţii şi fluidizarea afluxului de cetăţeni pentru sediul Serviciul Public Comunitar de Paşapoarte Bucureşti şi Ilfov din Mall Park Lake.
 
 
INFO BACKGROUND
 
Situaţia comparativă a numărului de programări on-line, înregistrat în perioada 01-08.03.2022 cu aceeaşi perioadă a lunii februarie 2022, respectiv martie 2021.
 
Comparativ cu perioada 01-08.02.2022, creştere cu 121,42%
 
Comparativ cu perioada 01-08.03.2021, creştere cu 324,05%.
 
 
Situaţie comparativă a volumului de cereri depuse în ţară, înregistrat în perioada 01-08.03.2022 cu aceeaşi perioadă a lunii februarie 2022, respectiv martie 2021.
 
Comparativ cu perioada 01-08.02.2022, creştere cu 191,84 %
 
Comparativ cu perioada 01-08.03.2021, creştere cu 417,40 %
 
Foto ilustrativ