Deficit de aproximativ 50 de milioane lei inregistrat la Primaria Ploiesti
În cadrul conferinţei de presă pe care a organizat-o astăzi, primarul Ploieştiului, Andrei Liviu Volosevici a dorit să prezinte situaţia reală, din punct de vedere financiar, a Municipiului Ploieşti, ca urmare a analizei pe care a efectuat-o în acest sens. Astfel, bugetul Municipiului Ploieşti înregistrează, la ora actuală, un deficit de aproximativ 50 de milioane lei.
 
Potrivit Primăriei Ploieşti, activitatea de curăţenie în cadrul contractului subsecvent este subfinanţată şi este nevoie de o rectificare bugetară de 4 milioane lei pentru a se ajunge la suma de 21 de milioane de lei, cât este necesar să fie alocat pentru serviciul de salubritate, curăţenie căi publice, în conformitate cu prevederile Acordului cadru.
 
“Nu vreau să fim vulnerabili la o eventuală reziliere a contractului de salubritate. Faţă de cei 600 de angajaţi ai operatorului ,S.C. Rosal Grup S.A., în anul 2012, am găsit, în prezent, doar 200 de salariaţi, iar pentru a susţine întreaga activitatea de curăţenie, la nivelul oraşului, operatorul de salubritate aduce zilnic de la Bucureşti aproximativ 50 de angajaţi. Iau în calcul, dacă serviciul de salubritate nu este prestat în parametri normali, să reziliem acest contract. Nu voi accepta să intrăm din nou în mizerie! ”, a precizat în acest context, primarul Municipiului Ploieşti, Andrei Liviu Volosevici
 
Mentenanţa serviciului de iluminat public înregistrează o restanţă de 400.000 lei, iar factura pentru iluminatul public are o restanţă de 1 milion lei. 1,6 milioane lei reprezintă salariile neplătite la Regia Autonomă de Servicii Publice şi 1,7 milioane lei pentru salarii neplătite la S.C. Servicii de Gospodărire Urbană Ploieşti S.R.L..
 
Serviciile pentru dezinfecţie şi dezinsecţie, la nivelul municipiului Ploieşti, înregistrează o restanţă de 150.000 lei.
 
De asemenea, facturile restante pentru utilităţile necesare funcţionării bazelor sportive din oraş, aflate în administrarea municipalităţii, însumează 1,8 milioane lei, iar drepturile salariale restante, neplătite antrenorilor şi sportivilor, din cadrul acestor structuri, se ridică la suma de 1,3 milioane lei.
 
La aceste sume se adaugă şi diferenţa de tarif neplătită de la începutul acestui an şi subvenţia la transportul public, de aprox. 21 de milioane lei.
 
“Totodată, cea mai gravă situaţie, în prezent, este cea de la termie. Am ajuns la o înţelegere cu reprezentanţii operatorului Veolia şi vom intra în şedinţă de Consiliul Local cu o nouă reeşalonare.. Ratrapajul şi subvenţia la căldură pentru iarna 2019-2020 însumează 21,7 milioane lei.
Vreau sa îi mai informez pe cetăţeni că, având în vedere şi contextul pandemic actual, taxele şi impozitele locale nu se vor majora în 2021. Sunt convins că vom depăşi această situaţie cu mult mai mult suport din partea Guvernului şi a Consiliului Judeţean Prahova”, a conchis primarul Municipiului Ploieşti, Andrei Liviu Volosevici.
 
 
Foto cu caracter ilustrativ