„Fondul pentru un viitor mai bun în comunităţi” deschide apelul de idei şi proiecte civice la Ploieşti

Federaţia Fundaţiile Comunitare din România şi Lidl România dau startul la programul naţional de finanţare „Fondul pentru un viitor mai bun în comunităţi” în 5 oraşe din ţară, printre care şi Ploieşti. Aflat la ediţia a II-a, programul naţional oferă finanţări nerambursabile în valoare totală de peste 1.230.000 lei şi mentorare celor mai bune soluţii la provocări de mediu şi educaţie.

În plan local, programul este coordonat prin Fundaţia Comunitară Prahova, care va aloca 246.000 lei, oferiţi de către Lidl România pentru granturi care pot fi obţinute pe bază de concurs de proiecte. Sunt eligibile pentru finanţare proiectele organizaţiilor non-guvernamentale, neafiliate politic, grupurilor de iniţiativă şi instituţiilor de învăţământ (grădiniţe, şcoli, centre educaţionale) prin asociaţiile de părinţi/profesori sau grupuri de iniţiativă din aceste instituţii. Înscrierile au loc în perioada 19 mai - 13 iunie 2021. Proiectele propuse pentru finanţare trebuie să aibă ca scop activarea şi revitalizarea comunităţii ploieştene în domeniul mediului şi al educaţiei. Acestea trebuie să fie uşor transferabile şi repetabile, şi să aibă capacitatea de a influenţa grupuri şi chiar întreaga comunitate locală.

La Ploieşti, direcţiile de intervenţie locală ale programului au fost stabilite participativ în urma dialogului cu administraţia locală şi societatea civilă. Cercetarea direcţiilor de intervenţie a beneficiat şi de un chestionar online, desfăşurat în perioada 5 - 16 aprilie 2021, care a implicat peste 200 de persoane. Pornind de la oportunităţile şi provocările locale identificate în urma acestui proces, Fundaţia Comunitară Prahova a stabilit educaţia şi mediul ca direcţii de implementare pentru proiectele ce vor fi finanţate prin programul „Fondul pentru un viitor mai bun în comunităţi”. Cele două domenii complementare reprezintă pilonii centrali care construiesc o comunitate durabilă. Astfel, Fundaţia Comunitară Prahova este în căutare de proiecte care pun focus pe dezvoltarea abilităţilor copiilor, tinerilor, adulţilor şi grupurilor vulnerabile, care îi vor ajuta să se adapteze unei societăţi în plină schimbare, echipându-i, totodată, cu un mod de gândire creativ, orientat către soluţii. Obiectivul este o comunitate de adulţi responsabili, implicaţi civic, care să dezvolte sentimentul de apartenenţă prin implicarea lor în activităţi de voluntariat şi incluziune faţă de vârstnici sau persoane cu nevoi speciale. În acelaşi timp, Fundaţia caută să susţină proiecte care cultivă grija pentru mediu şi biodiversitate şi sădesc obiceiuri sănătoase de la cele mai mici vârste, pentru un oraş curat şi verde.

În perioada 14 mai – 15 iunie 2021, potenţialii aplicanţi în cadrul programului „Fondul pentru un viitor mai bun în comunităţi” pot beneficia de sesiuni de consiliere şi mentorare din partea Fundaţiei Comunitare Prahova, prin care primesc sprijin în rafinarea ideilor de proiect. Astfel, ideile şi organizaţiile preselectate vor fi invitate să participe la incubatorul de proiecte. Acesta este un mecanism de sprijin pentru organizaţiile şi grupurile de iniţiativă, prin care să-şi dezvolte ideea într-un proiect fezabil, cu şanse de finanţare. În acelaşi timp, rolul incubatorului este şi acela de a aduce împreună echipele care au idei pentru Ploieşti pentru a crea posibile sinergii în planificarea propunerilor de proiecte. Incubatorul este obligatoriu pentru proiectele ce trec de prima etapă de selecţie. Selecţia finală a proiectelor câştigătoare va fi făcută prin jurizare de către un comitet de evaluare format din experţi în domeniile Fondului, conectaţi la comunitatea ploieşteană, şi reprezentanţi ai Finanţatorului, precum şi ai Fundaţiei Comunitare Prahova, pe baza criteriilor stabilite local şi care pot fi consultate în Ghidul de finanţare.

Detalii despre programul de finanţare din fiecare oraş şi alte materiale necesare procesului de aplicare pot fi accesate pe website-ul programului, pe site-ul Fundaţiei Comunitare Prahova şi pe pagina de Facebook naţională şi locală a programului.

Iniţiativa programului „Fondul pentru un viitor mai bun în comunităţi” vine ca un răspuns la nevoile reale ale comunităţii şi este o măsură prin care Lidl România şi Federaţia Fundaţiile Comunitare din România îşi propun să sprijine acţiuni relevante, cu impact pe termen lung. La prima ediţie, programul desfăşurat simultan în alte 6 oraşe din ţară (Braşov, Brăila, Buftea, Cluj, Oradea şi Vaslui) a finanţat 49 de iniţiative locale cu o mobilizare impresionantă, care au însumat peste 700 de acţiuni civice, mii de ore de voluntariat şi zeci de mii de cetăţeni implicaţi direct sau indirect, ca urmare a rezultatelor ediţiei pilot.

De mai bine de 9 ani, am văzut cum se transformă comunităţile atunci când oamenii pun la un loc idei şi fapte. Fondul pentru un viitor mai bun în comunităţi din ediţia pilot a demonstrat că există un potenţial de schimbare şi implicare <<la firul ierbii>>, care aşteaptă să fie cartat şi activat. Mergem mai departe, în 5 oraşe noi, cu încrederea că fundaţiile comunitare din reţeaua federaţiei vor juca, aşa cum ne-am obişnuit, un rol cheie în activarea de soluţii civice noi şi relevante pentru comunităţile locale”, a declarat Ciprian-Mihai Păiuş, Director executiv - Federaţia Fundaţiile Comunitare din România.

Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piaţa de retail alimentar din Europa. Lidl este prezent în 32 de ţări din întreaga lume şi în prezent operează aproximativ 11.200 de magazine şi peste 200 de centre logistice în 29 de ţări la nivel mondial.

Lidl este un smart discounter care le oferă clienţilor produse de cea mai bună calitate la cel mai bun preţ. În spatele operaţiunilor din magazine, din centrele logistice şi din sediile centrale stau simplitatea şi orientarea către eficienţă. Design-ul şi structura proceselor standardizate sunt asigurate de către Lidl Stiftung, cu sediul central de la Neckarsulm.

În toate domeniile sale de activitate, Lidl este o companie care acţionează cu responsabilitate faţă de oameni, societate şi mediu. Pentru Lidl, sustenabilitatea este metoda prin care îşi îndeplineşte, zi de zi, promisiunea cu privire la calitate.

Federaţia Fundaţiile Comunitare din România a fost fondată în 2012 şi are rolul de a reprezenta la nivel naţional interesele fundaţiilor comunitare din România care contribuie la construirea unor comunităţi conştiente, generoase, incluzive şi durabile. Federaţia susţine 16 fundaţii comunitare însumând peste 7000 de proiecte şi 30 de milioane de lei în investiţii comunitare. În prezent mai bine 46% din populaţia României are acces la o fundaţie comunitară şi reţeaua este în continuă creştere.

Fundaţia Comunitară Prahova a fost fondată în 2013. Prin programele şi evenimentele pe care le desfăşurăm, unim resursele locale (timp, expertiză, fonduri) cu cele mai importante nevoi locale, pentru a susţine proiecte inovative, care transformă judeţul nostru într-un loc în care ne dorim să trăim. În cei 8 ani de activitate am susţinut 165 de proiecte judeţene şi 18 burse, am implementat 16 proiecte comunitare şi am ajutat 9 cazuri medicale cu suma totala de 1.326.725 lei împreună cu 75 de companii şi fundaţii naţionale şi 1000 de donatori individuali.

Sursa:Comunicat Fundaţia Comunitară Prahova