„SELFIE-UL PE TREN NU IA LIKE-URI, IA VIEŢI” – O CAMPANIE A POLIŢIEI ROMÂNE ŞI CFR CĂLĂTORI”
 
Astăzi, 2 octombrie a.c., poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul Inspectoratului Judeţean de Poliţie Prahova, împreună cu poliţiştii Serviciului Judeţean de Poliţie Transporturi Prahova şi reprezentanţi ai Inspectoratului Judeţean de Jandarmi Prahova, au desfăşurat o acţiune în scopul informării persoanelor care călătoresc cu trenul în legătură cu riscul de electrocutare la care se expun în cazul în care escaladează vagoanele.
Din nefericire, tentaţia de a face un „selfie” pe tren aduce cu sine consecinţe grave prin creşterea riscului de a suferi vătămări corporale grave prin electrocutare, până la pierderea vieţii. O persoană care urcă pe un tren, chiar şi dezafectat, intră în câmpul electric existent între acoperiş şi linia de înaltă tensiune şi se poate produce un arc electric, care presupune electrocutarea cu 27.000 de volţi.
De asemenea, poliţiştii i-au informat pe călătorii întâlniţi în Gara Ploieşti Sud, despre riscurile nerespectării regulilor de conduită în incinta staţiilor de căi ferate, triaje şi în zonele adiacente acestora. 
Acţiunea poliţiştilor din Prahova a fost desfăşurată în cadrul Campaniei naţionale întitulată “Selfie-ul pe tren nu ia like-uri, ia vieţi!”, care se derulează în perioada august 2020 - ianuarie 2021. Aceasta are ca scop prevenirea accidentelor produse prin electrocutare în sectorul transporturilor feroviare şi a fost iniţiată de Inspectoratul General al Poliţiei Române, prin Institutul de Cercetare şi Prevenire a Criminalităţii şi Direcţia de Poliţie Transporturi, în parteneriat cu Mercury 360.
Aceasta este promovată şi cu ajutorul unui material video care prezintă simbolic efectele electrocutării la reţeaua de înaltă tensiune asupra unor ideograme tip emoji precum şi cu ajutorul unui  vagon de persoane, pus la dispoziţie de C.F.R. Călători, personalizat cu însemnele campaniei, care circulă în toată ţara, ataşat la trenurile de călători, pe perioada derulării campaniei.