Informare privind situaţia COVID-19 în Prahova, 04 aprilie 2020
 
În continuarea informării privind situaţia COVID 19, vă aducem la cunoştinţă că în data de 04 aprilie 2020, la nivelul judeţului Prahova, sunt monitorizate de către Direcţia de Sănătate Publică (DSP) 3806 persoane aflate în auto-izolare la domiciliu. Dintre aceştia, 410 au intrat în evidenţa DSP în ultimele 24 de ore, iar 605 au ieşit de sub măsura izolării voluntare. În carantină instituţionalizată se află, în prezent, 380 de persoane în zece spaţii de pe teritoriul Prahovei.
 
În vederea combaterii răspândirii noului coronavirus, dar şi a descurajării faptelor de natură contravenţională, înregistrate în acest context, echipaje mixte ale Ministerului Afacerilor de Interne (MAI) au continuat seria de verificări atât în rândul persoanelor fizice, cât şi a agenţilor economici.
 
În cursul zilei de 03 aprilie, au fost controlate aproape 1507 locaţii unde sunt înregistrate persoane aflate în auto-izolare şi 45 de agenţi economici. Au fost realizate controale şi pe linia respectării restricţiilor de circulaţie impuse prin Ordonanţele Militare.
În urma acestor demersuri au fost întocmite şase noi dosare de cercetare penală pentru şapte persoane, toate pentru încălcarea art.352 privind zădărnicirea combaterii bolilor, şi au fost aplicate 519 sancţiuni contravenţionale în valoare totală de aproape 1,1 milioane lei. Toate au fost date pentru încălcarea restricţiilor de circulaţie prevăzute în Ordonanţele Militare.
 
De la debutul epidemiei şi până în prezent, lucrătorii MAI au deschis 65 de dosare de cercetare penală pentru 84 de persoane şi au aplicat 4.550 de sancţiuni contravenţionale, în valoare totală de aproape 4,8 milioane lei.
 
Întrucât „zona roşie“ s-a extins, începând cu data de 3 aprilie, iar românii care se întorc din cele 12 state (Austria, Belgia, Elveţia, Franţa, Germania, Iran, Italia, Marea Britanie, Olanda, Spania, SUA, Turcia) trebuie să intre, pentru 14 zile, în carantină instituţionalizată, prefectul judeţului Prahova, Cristian Ionescu, revine cu apelul către autorităţile publice locale şi operatorii din turism să înţeleagă importanţa momentului şi să pună la dispoziţie spaţiile necesare cazării celor care se revin din ţările amintite mai sus.
 
Precizăm, totodată că, în conformitate cu art.2 şi art.3 din Hotărârea de Guvern nr.201/2020, decontarea cheltuielilor pentru fiecare persoană aflată în carantină instituţionalizată se va face astfel:
 
Art.2 (...)
„a) alocaţia de cazare în valoare de 230 lei/zi, care include, pe lângă costurile legate de asigurarea spaţiului de locuit, costurile cu servicii de curăţenie, servicii de spălătorie, produse de igienă personală, lenjerie, prosoape, protecţia bagajelor persoanelor şi a altor efecte personale ale acestora; în situaţia în care persoana este cazată într-un centru de carantină pus la dispoziţie în mod gratuit, alocaţia de cazare este în valoare de 50 lei/zi, care include cheltuielile pentru serviciile de curăţenie, servicii de spălătorie, produse de igienă personală, lenjerie, prosoape, protecţia bagajelor şi a altor efecte personale ale acestora;
 
b) indemnizaţia de cazare, în cuantum de 70 lei/zi, care include următoarele cheltuieli:
(i) cheltuieli cu hrana – 3 mese/zi, servite în cameră, cu utilizarea tacâmurilor şi a veselei de unică folosinţă;
(ii) cheltuieli cu apa – între 2-4 l/zi/persoană, cu utilizarea paharelor de unică folosinţă;
(iii) cheltuieli cu îmbrăcăminte corespunzătoare – câte 2 pijamale şi 2 perechi de papuci de unică folosinţă pentru toată perioada de carantinare;
 
c) în cazul în care persoana aflată în carantină necesită servicii de traducere, cheltuielile aferente acestora se vor deconta pe bază de documente justificative;
d) în cazul în care persoana aflată în carantină necesită tratament pentru afecţiuni preexistente sau care pot apărea în perioada de carantină, acesta se va acorda în baza unor documente medicale de tipul: scrisoare medicală, reţetă, iar cheltuielile aferente acestora se vor deconta pe baza documentelor justificative. “
 
Art. 3. –
(1) Fondurile necesare pentru decontarea cheltuielilor prevăzute la art. 2 se asigură prin transfer din bugetul Ministerului Sănătăţii, lunar, la solicitarea direcţiilor de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, pe baza unui borderou centralizator al documentelor justificative aferente, la sfârşitul perioadei de carantină.
(2) Direcţiile de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti decontează cheltuielile prevăzute la art. 2 aferente carantinei la solicitarea autorităţilor administraţiei publice locale sau a operatorilor economici, după caz, în baza documentelor justificative.
 
Persoanele care doresc să afle mai multe informaţii şi/sau vor să dea curs solicitării de mai sus au la dispoziţie următoarele date de contact:
Telefon: 0244514015, Fax: 0244546067 // 0244510276
Email: infopublic@prefecturaprahova.ro
Centrul Judeţean de Coordonare şi Conducere a Intervenţiei Prahova (C.J.C.C.I.) – 0720259833 // 0244.515946
 
Sursa:Prefectura Prahova
Foto cu caracter ilustrativ