
Cu această ocazie, elevii prezenţi participă la dezbateri interactive alături de opt persoane private de libertate selecţionate în regim semideschis, aflând, astfel, care sunt rezultatele unui comportament infracţional, în plin proces de dezvoltare a personalităţii, dar şi ce presupune viaţa dincolo de gratii. Discuţiile au dublu efect: pentru deţinuţi, cel de resocializare şi de implicare prin mesajul pe care l-au transmis elevilor, iar pentru adolescenţi reprezintă un exerciţiu de sensibilizare, de cunoaştere, de conştientizare a consecinţelor propriilor acţiuni, de responsabilizare şi înţelegere a drepturilor, obligaţiilor şi libertăţilor pe care le are fiecare persoană liberă.
Activitatea, organizată în “Săptămâna Altfel“, şi-a propus atât prevenirea şi reducerea infracţionalităţii în rândul tinerilor şi a recidivei în rândul persoanelor private de libertate, precum şi evidenţierea funcţiei educative a serviciului penitenciar.