BOR şi “neutralitatea” sau cum se implica  bisericile din Ploieşti în promovarea Referendumului

Deja nu mai este o surpriză pentru nimeni ca BOR se implica masiv în politica şi în Referendumul din 6 respectiv 7 octombrie a.c.

Denumit “pompos” Referendum pentru familie “deşi întrebarea nu are  nici o legătură cu familia tradiţională, aceasta fiind “ „Sunteţi de acord cu legea de revizuire a Constituţiei României în forma aprobată de Parlament?”.

Cetăţenii romani (cu drept de vot) au ca variante de răspuns “Da” sau “Nu “.

O întrebare penibilă din moment ce în Constituţie, art.48 prevede (CLAR) că familia se întemeiază pe căsătoria liber consimţită între soţi, pe egalitatea acestora şi pe dreptul şi îndatorirea părinţilor de a asigura creşterea, educaţia şi instruirea copiilor “, simplu ca la clasa a 1 a.

Conform libertatea.ro, în noua formula votata de

Parlament, la iniţiativa celor 3 milioane de români, articolul din Constituţie va fi modificat, astfel: Familia se întemeiază pe căsătoria liber consimţită între un bărbat şi o femeie, pe egalitatea acestora şi pe dreptul şi îndatorirea părinţilor de a asigura creşterea, educaţia şi instruirea copiilor', un articol cu care erau de acord majoritatea romanilor, fără a fi nevoie de un Referendum.

În prezent, căsătoria între persoane de acelaşi sex nu este permisă în România, aşa cum este prevăzut în articolul 258 din Codul Civil. Dacă definiţia familiei va fi schimbată în textul Constituţiei, modificarea Legii Fundamentale va fi ulterior mult mai dificilă decât a Codului Civil.

Să revenim la titlul acestui articol.

Deşi în data de 9 decembrie 2012, Patriarhia Romana emitea un comunicat de presă prin care puncta ca BOR este o instituţie neutral politic, citam “Neutră din punct de vedere politic, dar nu indiferentă faţă de problemele societăţii româneşti...

  1. În calitatea sa de cetăţean al Patriei şi de părinte duhovnicesc al tuturor enoriaşilor săi, indiferent de orientarea lor politică, preotul are libertatea, binecuvântarea şi îndatorirea ca, de pe poziţia şi prin mijloacele care-i sunt specifice, să participe la viaţa cetăţii, sprijinind activităţile menite să promoveze binele obştesc şi împotrivindu-se oricăror măsuri sau activităţi care se dovedesc a fi în contradicţie cu învăţătura şi morală creştină ortodoxă. Opţiunea sa politică se exprimă prin vot.

http://basilica.ro/biserica-este-neutra-politic-dar-nu-indiferenta-fata-de-problemele-societatii-romanesti/

Atâta “neutralitate “ exista la BOR , încât pe gardul unor biserici din Ploieşti sunt puse bannere pro Referendum, deşi legea interzice acest lucru.

Ce spune legea electorală şi ce fac preoţii de la unele biserici din Ploieşti.

În baza Legii 208/2015, persoana care a afişat acele bannere trebuie sancţionata şi date jos.

Poate autorităţile locale iau exemplul celor din Brăila şi acţionează în acelaşi mod, mai ales ca pe acele bannere sunt culorile drapelului naţional, lucru interzis prin lege.

Biserica Sfântul Gheorghe şi Referendumul.

Am spus mai sus, cum se implica biserica într-un Referendum politic, demonstrând o “neutralitate” absolută şi că de exemplu ne oprim la una dintre cele mai vechi şi cunoscute biserici din Ploieşti.

Construită strategic lângă Colegiul Naţional “Mihai Viteazul “, în intersecţia străzii Mărăşeşti cu B-dul Independenţei, aceasta a scris o pagină importanta a mun. Ploieşti şi în istoria Ţării Româneşti, Biserica iniţială a fost înălţată de plăieşii lui Mihai Viteazul (1593-1601) care apărau graniţa de pe munte a Ţării Româneşti.

Acum, în anul Centenarului pare a se uita sau ignora că biserica nu trebuie să se amestece în politica şi să sprijine un Referendum cel puţin controversat.

Ce să înveţe elevii de pe acele bannere? Despre familia tradiţională” promovată pe gardul unei biserici, a cărei instituţii (BOR) a decăzut în încrederea acordată romanilor?

Ce să creadă enoriaşii din Ploieşti? Ca preoţii din Ploieşti (exemplul celor de la “Sfântul Gheorghe “) fac politică pe faţă, fără nici o frică de Dumnezeu?

Ce sa invete si sa creada cei care vad acele banere ? Ca e "frumos " sa faci sedinte de partid(e) in sfantul locas si partea dorsala spre Sfantul Altar ?

https://www.observatorulph.ro/voxpublica/100303-v-ati-strans-in-biserica-cu-spatele-la-altar-ca-sa-nu-doarma-persoane-de-acelasi-sex-intr-un-pat

Ce sa creada cei care stateau pe ganduri daca merg la Referendum , despre "familia traditionala ",promovata de cei din breasla lui Pohomaci ? ( Nu-s toti preotii la fel ) .

Ce sa creada enoriasii care vin la biserica,despre promovarea Referendumului de unii colegi ai preotilor care au spus ca cei care au murit la Clubul Colectiv au fost satanisti ?

De ce nu promovati cu aceeasi patima si ardoare ca lumea sa iasa la vot , atunci cand au loc alegeri parlamentare,prezidentiale sau locale ?!? 

Nu era mai etic şi moral ca biserica mai sus amintita să se implice în proiecte cultural religioase şi să facă procesiuni cu ocazia prăznuirii Sfintei Paraschiva (14 octombrie)?

Procesiuni care să dureze două săptămâni până la prăznuirea acesteia...

Încurcate sunt căile Domnului şi mulţi au luat-o în celălalt sens.

Aşteptăm şi noi ca nişte “diabolici “ce suntem un răspuns de la BOR, Protoieria Ploieşti sau autorităţile locale privind implicarea BOR în acest Referendum şi pe baza cărei legi au pus acele bannere pro Referendum pe gardurile bisericii Sfântul Gheorghe.

Ca să părem mai “răi “legea este încălcata în plin centrul Ploieşti.

Poate Primarul mun. Ploieşti, Adrian Dobre va solicita un punct de vedere şi al BOR privind afişarea bannerelor pe gardurile bisericilor din Ploieşti, pentru că tot a demarat acest demers.

https://www.observatorulph.ro/social/100614-ploiestiul-s-a-umplut-de-publicitate-pro-referendum-reactia-primarului-dobre

Foto:Octavian Necula 

Foto: