Programele Carrefour România din Ploieşti Shopping City încurajează consumul responsabil şi reducerea plasticului

În calitate de promotor al iniţiativelor pentru protecţia mediului, Ploieşti Shopping City îşi propune educarea publicului pentru un consum responsabil şi susţinerea acţiunilor pentru reducerea impactului asupra mediului înconjurător.

Alături de campania proprie a centrului comercial de reciclare selectivă a deşeurilor, „Natura unui Mulţumesc”, hipermarketul Carrefour derulează propriile acţiuni concrete care inspiră comportamente de consum responsabile şi schimbă percepţia asupra plasticului şi a altor resurse.

Pentru a reduce consumul de recipiente de plastic, Carrefour România este singurul retailer care permite clienţilor şi îi încurajează să achiziţioneze produse în propriile caserole din zona Gastronomie şi raioanele de: brânzeturi – măsline – mezeluri; măcelărie; peşte; brutărie - cofetărie-patiserie. În plus, pentru a reduce numărul de pungi de plastic de unică folosinţă, clienţii au posibilitatea de a alege săculeţii reutilizabili pentru a transporta fructe proaspete, legume sau pâine, fără a produce alte deşeuri din plastic. Săculeţii sunt certificaţi, realizaţi din bumbac 100% organic, de origine controlată.

Carrefour România are o gamă extinsă de produse de unică folosinţă biodegradabile

În plus, prin parteneriatul cu Biodeck, un producător local, Carrefour România a extins gama de produse de unică folosinţă din materiale biodegradabile şi compostabile din magazin pentru a reduce cantitatea de plastic folosită. Astfel, în hipermarketul Carrefour din Ploieşti Shopping City, clienţii pot cumpăra Kitul de Picnic, care include tacâmurile necesare şi saci de gunoi din materiale biodegradabile pentru 6 sau 12 persoane.

Mai mult, în 2021, Creştem România BIO - un program naţional de susţinere a agricultorilor dornici să cultive bio şi de încurajare a obiceiurilor sănătoase de consum - a ajuns la cea de-a 3-a ediţie. În fiecare an, în perioada martie – mai, producătorilor locali înscrişi în program le-au fost acoperite integral toate costurile de certificare. Carrefour îşi asumă ferm, prin contract, preluarea producţiei fermierilor din program atât pe durata conversiei către agricultura bio (1-3 ani), cât şi timp de 2 ani după certificare, dar şi consultanţă şi suport în calitate de partener. Pentru produsele rezultate până la certificarea finală, Carrefour a lansat în premieră pe piaţa din România eticheta „în conversie la BIO”, sprijinind astfel fermierii în toate etapele procesului de conversie şi făcând un nou pas către educarea consumatorilor cu privire la opţiunile sănătoase.

Natura unui MULŢUMESC

 Începând cu luna ianuarie 2021, Ploieşti Shopping City a implementat campania Natura unui MULŢUMESC, prima iniţiativă dintr-un centru comercial din Ploieşti ce are drept scop crearea infrastructurii pentru colectarea selectivă în spaţiile comune, reducerea plasticului şi a risipei alimentare prin transformarea deşeurilor organice din food court în compost. Dezvoltată sub conceptul umbrelă #RESPONSIBLYTOGETHER, Natura unui MULŢUMESC este o campanie de conştientizare şi educare, adresată atât clienţilor, cât şi magazinelor din centrul comercial, şi încurajează comportamentul responsabil faţă de mediul înconjurător.


Sursa:Comunicat Ploiesti Shopping City