
Brandul românesc 5 to go a urcat pe locul 9 în topul european al lanţurilor de cafenele pentru 2022, conform clasamentului anual publicat recent de Food Service, Europe & Middle East, fiind brandul cu cea mai mare creştere absolută a numărului de cafenele din Europa. Această performanţă excepţională aduce pentru brandul românesc o poziţionare extrem de valoroasă, alături de cei mai importanţi competitori din industria cafelei, cu tradiţie şi cu o prezenţă remarcabilă la nivel mondial, precum McCafé, Costa Coffee sau Starbucks, liderii acestui top care include nu mai puţin de 80 de branduri cu renume.
Odată cu dezvoltarea constantă a sistemului de franciză, 5 to go a atins un număr total de 500 de cafenele deschise local, dintre care 84 doar pe parcursul anului 2023, şi este deja prezent cu cel puţin o locaţie în 105 oraşe din România, acoperind astfel 40% din ţară. Proximitatea rămâne unul dintre pilonii strategici ce stau la baza dezvoltării brandului, alături de calitatea şi diversitatea produselor, precum şi designul şi atmosfera din cafenele, care împreună asigură o experienţă optimă de consum.
Şi anul acesta, brandul 5 to go păstrează trendul ascendent şi înregistrează cea mai mare creştere de până acum în privinţa nivelului de vânzări, a cotei de piaţă pe segmentul lanţurilor de cafenele din România şi a cifrei de afaceri, care a depăşit 25 de milioane de euro în luna august 2023, cu 50% mai mult faţă de anul 2022.
„Încă de la lansarea 5 to go ne-am propus să devenim un punct de reper pentru consumatorii din România, în primul rând, apoi, prin dezvoltare constantă şi creşterea notorietăţii, şi în industria locală şi internaţională a cafelei. Această poziţionare, după doar 8 ani de prezenţă pe piaţă, şi faptul că avansăm constant în topul lanţurilor de cafenele din Europa ne plasează acolo unde ne dorim să fim, pe lista brandurilor puternice, cu o performanţă solidă şi o strategie câştigătoare, în linie cu tendinţele actuale. Pe o piaţă alertă şi competitivă, un astfel de rezultat este o dovadă a versatilităţii, angajamentului, implicării şi pasiunii întregii echipe şi a fiecăruia dintre cei 270 de antreprenori care împărtăşesc viziunea 5 to go. Vom continua investiţiile strategice în dezvoltarea brandului”, a declarat Radu Savopol, cofondator 5 to go.
5 to go accesează noi pieţe la nivel internaţional
În perioada următoare, 5 to go continuă planurile de expansiune şi vizează noi pieţe internaţionale. În curând se vor deschide două noi cafenele în Ungaria, ajungând la 4 cafenele deschise în această ţară, iar pentru începutul anului 2024 este planificată deschiderea unei filiale în Bratislava, Slovacia, unde brandul demarează un proiect ambiţios de 50 de locaţii pentru o perioadă de 4 ani.
Comunicat:5 to go